Bacak Germe Estetik Cerrahi Nedir? Vücut Estetiği

Bacak Germe

uyluk germe

AMELİYAT ADI: ÜST BACAK GERME, UYLUK GERME, VERTİKAL İNNER THİGH LİFT, VERTİKAL BODY LİFT, HORİZONTAL THİGH LİFT

OPERASYON TEKNİKLERİ: Hastanın üst bacak bölgesindeki deri fazlalığı ve sarkıklığına göre operasyon teknikleri değişir. Bu operasyonlar kombine olarak yapıldığı gibi bu tekniklere liposuction da eklenebilir.

LİPOSUCTİON: Hastanın üst bacaktaki yağlanması liposuction ile azaltılabilir. Liposuction sonrasında hastanın deri kalitesi iyi ve sarkma miktarı fazla değil ise radyo frekans ile cilt sıkılaştırılabilir. Radyo frekans ameliyat sonrası 1. ayda cilt uygulanan enerji bazlı bir alettir. Eğer cilt kalitesi iyi değil ve sarkıklık miktarı fazla ise uyluk germe operasyonu yapılmalıdır.

VERTİKAL İNNER THİGH LİFT: Hastanın kasık bölgesinden dizin iç tarafına inen çizgi şeklinde bir iz oluşur. Bu iz 1. yılda silikleşir ama kaybolmaz. Bacağın iç tarafında kaldığı için görülmesi zordur. Hasta plajda güneşlenirken fark edilebilir. Bacak iç tarafında doku ve deri fazlalıkları gerektiği miktarda alınır ve bacağın diğer bölümlerine liposuction yapılır. Hastaya istediği gibi üst bacak inceliği sağlanır. Tek istenmeyen durum oluşan izdir.

HORİZANTAL THİGH LİFT: Sarkıklık miktarı fazla değil ise sadece kasıkta yerleşecek biz iz kalır. Bacaktaki doku kasığa paralel olarak çıkartılır ve kasık bölgesine bacak derisi dikilir. Bacak derisi iç fasyası kasıktaki kemik bölgesine kalıcı dikişlerle sabitlenir. Derideki yükü bu dikişler taşır ve deriye yük binmez. Bacak iç bölgesi nemli olduğu için ve bu bölgede oluşan gerginlikten dolayı dikişlerde açılma vertikal uyluk germeye göre daha sık karşımıza çıkar. Oluşan gerginlikten dolayı vajina yan taraflara doğru genişleme olasılığı vardır.. Bu operasyonu kesinlikle iz istemeyen ve aşırı sarkıklığı olmayan hastalara uygulanmaktadır. Liposuction bu operasyonla beraber yapılabilir.

LATERAL THİGH LİFT: Popo ve üst bacak dış bölgesinde liposuction ile geçmeyecek düzeyde fazla deri ve deri altı yağ dokusu bulunan hastalarda bu işlem yapılmaktadır. Yapılma sıklığı son derece azdır. Bunun sebebi popo ve üst bacak yan tarafta oluşacak izdir. Bu bölgede aşırı yağlanma sebebiyle “üstüme yakışacak kıyafet bulamıyorum” diyen hastalarda yapılması uygundur.

ANESTEZİ TÜRÜ: Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ: Hastanın üst bacak iç yan yüzlerde birbirine sürtünme, rahat hareket edememe, kilo alıp vermeler sonrasında uylukların iç ve üst taraflarında oluşan gevşemeyi gidermek isteyen, daha form üst bacak yapısına sahip olmak istemesi. Yaz aylarında hastaların pişik ya da mantar gibi problemlere maruz kalması.

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : Bir gün

• Masa başı iş için 5-7 gün
  • İlk 3 hafta hastaların fazla ayakta kalmaması ve yürümemesi gerekir. Üçüncü haftadan sonra koşma dışında spora izin verilir. Altıncı haftadan sonra her türlü aktivite serbesttir.
  • Ödem ve morluk oluşur. Bu ödemlerin azalması ve rahatlamanız 3 haftayı bulacaktır.
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 4-5 gün
  • Ağrı minimal. Ameliyatın 1. gününde damardan verilen ağrı kesicilerle ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesini sağlıyoruz.
  • Hasta operasyondan 48 saat sonra duş alabilir.

Uyluk Germe ameliyatında da tüm ameliyatlarda olduğu gibi 3 hafta öncesinde aspirini ve sigarayı kesmek gerekir. Son 1 haftada kanı sulandırabilecek ilaçlardan ve benzeri maddelerden uzak durulmalıdır.

Kullanılmaması gerekenler ilaçlar:

• Apranaks, Voltaren, Vermidon gibi ağrı kesiciler
  • (ağrı kesici gerektiğinde Minoset, Novalgin kullanılabilir).
  • Ginseng, Ginko Biloba, CO-enzim Q gibi maddeler içeren multivitamin hapları,
  • Yeşil çay, keten tohumu, kiraz sapı, domates çekirdeği gibi bitkisel ürünler ve tüm zayıflama ürünlerinin tüketimi 7 gün önce durdurulmalıdır.
  • Dikişlerin tümü cilt altında olduğundan dikiş alınmasına gerek yoktur.
  • Bacakları aşırı gergin tutan hareketlerden 2 hafta boyunca kaçınılması gerekir.