Burun Estetiği Estetik Cerrahi Nedir? Yüz Estetiği

Burun Estetiği Rinoplasti Nedir?

denizli burun estetiği

AMELİYAT ADI:  RİNOPLASTİ, ESTETİK BURUN OPERASYONU

OPERASYON TEKNİKLERİ:  Hastanın beğenisine ve ihtiyacına göre estetik burun operasyonu yaparken burundaki nefes alma sorunlarını, konka (nemlendirme kanalları) büyümelerini, septum deviasyonları (burun ortasındaki kemik ve kıkırdak doku) düzeltilir. Gerekirse yanağa, çeneye ve alına yağ enjeksiyonları yapılabilir. Burun ortasındaki septuma transfiksiyon dikişleri ile birbirine yaklaştırdığımızda her hastada olmamakla beraber tampon koyulmayabilir.

KAPALI RİNOPLASTİ: Burun ucunda kesi olmadan burun deliği içinden işlem yapılır. Daha az manevra yapılacak kolay burunlarda yapılması uygundur.

AÇIK RİNOPLASTİ: Detaylı işlem yapılması gereken zor burunlarda tercih edilir. Burun ucunda kesisi ile tüm burun dokusu kaldırılır. Kemik kıkırdak çatısı tekrar yeniden oluşturulur.

PUSH DOWN/LET DOWN RİNOPLASTİ: Kıkırdak ve kemik çatı yapısı bozulmadan tek parça halinde en blok olarak aşağı doğru indirilir. Doğal burun sevenler için uygun bir ameliyat tekniğidir. Burundaki kemer kısmı azaltılır ama az bir miktar kalır.

PRESERVATİON RİNOPLASTİ: Bağ koruyucu cerrahi olarakda bilinir. Kesilen her yapı tekrar yeni yerlerine dikilir. Kıkırdak ve kemik zarı altından yapıldığı için şişme ve ödem diğer teknikere göre daha az olur.

FONKSİYONEL BURUN OPERASYONU: Estetik burun operasyonuna ek olarak nefes darlığına sebep olan kısımların düzeltilmesidir.

TAMPONSUZ BURUN OPERASYONU: Septum denilen kıkırdak ve kemik çatıda sorun olmayan veya hafif düzeltme yapılan hastalarda tampon koyulmayabilir.

Bu operasyon teknikleri bir arada kullanılabilir. Bu teknikler internette araştırma yaparken aklınız karışmasın diye özet bilgiler verilmiştir.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : Bir  gün

• Masabaşı iş için 2-7 gün, öne eğilme 1 hafta boyunca önerilmez.
  • 2 gün sonra banyo yapabilirsiniz.
  • Aşırı bir ödem ve morluk beklemiyoruz. Atel çıktıktan sonra 1 hafta içinde morluk ve anlaşılabilecek ödemler geçiyor.
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 2-5 gün
  • Ağrı minimal. Ameliyatın 1. gününde damardan verilen ağrı kesicilerle ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesini sağlıyoruz.
  • Hasta operasyondan 48 saat sonra duş alabilir.
  • Hasta 1. haftasında burun üzerindeki atel çıkartılır. Hastanın şişlikleri 3-4 günde maksimum olmaktadır. Burun içindeki şişliklere bağlı ilk başlarda nefes almakta zorluk olabilir. Burundaki ödemin çoğu 1. ayda azalmaya başlar. Burnun esas tam şeklini alması 1.5-2 yıldır. Hasta 1 ay boyunca gözlük takmaması gerekir.

• Burun ucu düşüklüğü ve burun sırtı çökmesi yeni yapılan tekniklerle olmamaktadır. Ama yer çekimi etkisi ve iyileşme dokusu sebebiyle 1 mm burun ucu projeksiyon kaybeder( burnun ucunun öne doğru çıkıklığı)  ve 1mm aşağı doğru yer değiştirir. Operasyon bu durum göz önüne alınarak yapılır.
  • Burundaki asimetriler giderilir. Burunda kıkırdak ve kemik hafızası olduğu için eskisi kadar olmasa da burunda minimal eğrilik oluşabilir. Bu durum hastanın ve dışardaki insanların gözünü yoracak düzeyde değildir.(2 metre mesafeden ilk bakışta anlaşılmaz)
  • Buruna bir ay boyunca darbe gelmemesi gerekir. Darbe gelebilecek sporlar ve aktiviteler yasaktır.

Bunlarıda okuyabilirsiniz