Çene Estetiği Yüz Estetiği

Çene Estetiği Nedir?

denizli çene estetiği

ÇENE ESTETİĞİ

Çene estetiği yüzün alt yarısını ilgilendiren en önemli estetik komponenettir. Yüzün burun, dudak gibi ileri doğru çıkan organların yüz yakışmasını sağlayan ana unsur alın ve çenenin pozisyonudur. Burun estetiği olmaya gelen hastalarıma ilk önce çenesine bakarım. Çenesi geri olan hastalarım da burun ne kadar güzel olursa olsun, burnun yüze yakışması tam olmamaktadır. Aynı zamanda bu hastalarımda çene altı yağlanma fazla gibi görünür ama aslında çene geride olduğundan deri potluğu ve kısa alanda(çene-boyun) çok fazla doku sıkışması olacaktır.

Çene estetiğinde yapılan işlemlerin başında çeneye implant uygulaması gelir. Bunu silikon ve medpor olmak üzere iki çeşidi vardır. Medpor kemik üzerinde kemik ile birleşerek fuziform bir yapı oluşturur. Ama daha rahat enfekte olabilir. Bundan dolay ben silikon implant kullanmayı daha pratik ve uygun buluyorum . Ağız içinden veya çene altından 3 cmlik kesi ile yapılabilen 1 saatlik bir işlemdir.  Çene altı kesisi daha hızlı iyileşir ama ciltte iz kalır. Bu iz ne kadar çene altı oluğunda fark edilmeyen bir iz olsa da bazen kabul görmeyebilir. Ağız içinden yapılan keside implant koyulurken daha rahat enfekte olabilir. Riski sevmeyen hastalarım genelde çene altından bu işlemin yapılmasını ister. Ağız içinden girilerek yapılan ameliyatlarda daha rahat  koyulan implantın yerini daha iyi görülür ve implantın kayma ihtimali daha azdır. Bunlarını seçimini hasta ile uzun konuşmalar sonrasında karar veriyoruz. Bazen de çok fazla çene geriliği olmayan insanlarda dolgu ile çene öne doğru ilerletilebilir. Yada ameliyat sonrasında çeneye yağ enjeksiyonu yapılabilir. Çenenin çok geri olduğu durumlarda silikon implant ile beraber çeneyi öne doğru alan kemik kırma işlemler yapılabilir.  Bu metodları hasta ile konuşup ona göre karar almak gerekir. Bu işlemler çok ağrılı değildir.

Çenesi ileri olan veya keskin olan hastalara da çene törpüleme ostetomi gibi kemiğe bağlı işlemler yapılabilir. Bu işlemler biraz ağrılı olsa da 4-5 gün içinde normal hayata dönülebilir.  Hastanede 1 gün kalınır. Ameliyat sonrası yemek yeme veya konuşmada herhangi bir sıkıntı yaşanmaz. 1 hafta antibiyotik ve ağrı kesici kullanılır.

Çene yüzün en önemli komponenetleri arasındadır. Dolgu uygulamasından çok daha komplike ameliyatlara varan operasyonlara ihtiyaç duyulabilir. Sizin karakterinize göre de operasyon biçimlendirilir. Yüzün değişiminde en az burun ve dudak kadar etkilidir.

Sonraki Konu