Estetik Cerrahi Nedir?

Estetik Sadece Güzelleşmek İçin Değildir.

Estetik operasyonları yaptıran insanların sayısı son yıllarda iyice arttı. İnsanların gözünde estetik operasyonlar lüks ve güzelleşmek için olduğu düşünülür. Çoğu insana göre de gerekli değildir.  Vücudumuzun herhangi bir organında yaşa veya geçirilen hastalığa bağlı sorunlar çıkabilir. Hastalar da bunu düzeltmek için hastaneye gelirler. Deri de bir organdır ve aslında organların en büyüğüdür. Deride bir bozukluk sonucunda vücudun, yüzün estetiği bozulur. Bu sorunların düzeltilmesi sadece estetikle alakalı değildir. Vücudun ergonomisi, temizliği, hareketlenmesi de bozulur. Kas ağrıları oluşmaya başlar. Bu söylediklerimi örneklendirelim. Mesela kadınlarda meme küçültme operasyonu bir gereksinimdir. Gebelik, kilo gibi sebeplerden dolayı meme büyür, vücudun ön bölgesinde sürekli olarak bir ağırlık oluşturur. Boyun düzleşmesi omuz ağrıları, meme altında pişik yapar. Plastik cerrahinin yaptığı operasyon da  bu sorunu düzeltmeye yöneliktir. Diğer branştaki doktor arkadaşların yaptığı gibi bozulan organı onarmaktır. Sadece bizim yaptığımız işin sonucu estetik ile ölçülür. Başka bir örnek vereyim göz kapağı düşüklüğü sebebiyle polikliniğe gelen insanlar nerdeyse kafaları yukarı kaldırarak veya alnını kaşını yukarı kaldırarak gözünü açık tutabiliyorlar. Bu çok yorucu bir durumdur. Karında sarkıklığı olan bir insan alt bölge temizliğini yapmakta ve tuvalet ihtiyacını giderirken çok zorlanır. Bacakların iç bölgesinde yağlanması olan hastalar spor yaparken bacakları birbirine sürttüğü için o bölgelerde yara çıkabilir. Bu hastalar spor yapmaktan uzak durmaya başlar ve bu durum kısır döngü şeklinde ilerler. Şu ana kadar işin psikolojik boyutunu bile değinmedim veya hastanın üzerine yakışabilecek bir elbise bulamamasını söylemedim. Başka bir örnek burun estetiği. Hasta güzel bir buruna sahipse güzel bir nefes alır. Humpı olan eğri bir burundan iyi bir nefes alınamaz. İyi bir nefes iyi bir uyku için şarttır. Bu hastalar burun estetiği olmazsa ilerde horlama, yumuşak damağın aşağı inmesi gibi şikayetlerle hastaneye gelirler. Vücut bir bütündür. Bir organda sıkıntı çıkmaya başladığında diğer organlarda etkilenir. Plastik cerrahi operasyonları sadece bir lüks değil aynı zamanda gereksinimdir.

Bunlarıda okuyabilirsiniz

Benzer Konular