Estetik Cerrahi Nedir? Göz Çevresi Estetiği Yüz Estetiği

göz kapağı estetiği

AMELİYAT ADI:   GÖZ KAPAĞI ESTETİĞİ

OPERASYON TEKNİKLERİ:

Üst göz kapağı estetiği : Hastanın deri eksizyonu(alınması) ardından gerekirse göz torbaları alınır. Göz torbaları kasın arkasında septum denilen zarın zayıflaması sonrasında dışarı doğru herniye olur. Göz kapaklarına şiş bi görünüm verir.  Kas yapısında hipertrofi yani fazlalık varsa bu kısımlar alınır. Eğer fazlalık yoksa kas yapısı üstüste dikilir ve kas koruyucu cerrahi yapılır. Göz kapağını kaldırmakta sorun yaşayan hastalarımıza gözün en arka yapısında gözü kaldıran kas yapısı onarılır . Bu kası göz kapağı iskeletine(tars) dikerek göz açma hareketi yeteri kadar sağlanır

Alt göz kapağı estetiği: Göz kapağı içinden veya kirpik altı kesisinden yapılabilir Deri fazlalığı olan hastaları kirpik altı kesisi yapılması daha uygun olur. Aynı zamanda göz altı yağ torbaları göz altı oluğuna transfer edilerek göz altındaki çukurluk azaltılır. Sadece göz torbalarından sıkıntı çeken hastalara kapak içinden girilerek torbalar alınır.

Gerekirse bu operasyonlarla birlikte orta yüz yukarı doğru kaldırılabilir.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel, Lokal anestezi

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

• Üst göz kapağı sarkıklığına bağlı yorgun ve yaşlı bir ifade
  • Alt göz kapak torbalanmaları
  • Gözün içindeki beyaz kısmın aşırı görünmesi
  • Üst göz kapağının sarkmasına bağlı gözlerde ağırlık oluşması ve üst göz kapağı derisinin  kirpiklerin üzerine binmesi sonrasında göz de ağrı. Bu yığılmayı gidermek için hastanın alnını yukarı doğru çekmesi ve alın kırışıklıkların artması
  • Göz altı torbası olan insanlarda yorgun ve uykusuz görünmesine sebep olur. Göz altındaki koyu renkli halkaların gitmesi

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : Üst göz kapağı operasyonu geçiren hastalarımız aynı gün eve dönebilir. Alt ve Üst göz kapağı operasyonu geçiren hastalar genel anestezi yapılacağı için 1 gün hastanede kalır.

• Masabaşı iş için 1-2 gün, öne eğilme 1 hafta boyunca önerilmez.
  • 2 gün sonra banyo yapabilirsiniz.
  • Aşırı bir ödem ve morluk beklemiyoruz.
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme aynı gün içinde yapılabilir
  • Üst göz kapağı 45 dakika alt üst göz kapağı 2.5 saat süren bir operasyondur.

• İzler üst göz kapağı kıvrımında  ve alt göz kapağı kirpik altında kaldığı için fark edilmesi çok zordur.
  • Kan sulandırıcı ilaçları operasyondan 3 saat önce bırakılması gerekmektedir.
  • Üst göz kapağı sonrasında göz altı morluğu oluşabilir. Alt göz kapağı estetiği olan hastaların yüzdeki ödem şişlik daha uzun sürede geçer.
  • Bu işlemlerden sonra geçici olarak gözdeki beyaz kısım (sklera) daha görünür hale gelebilir. Gerekirse hasta göz kuruluğu için suni göz yaşı kullanabilir.