Estetik Cerrahi Nedir? Karın Germe Vücut Estetiği

Karın Germe Nedir?

Denizli Karın Germe - Liposakşın - Yağ Aldırma

AMELİYAT ADI:  Karın Germe, Tummy Tuck, Abdominoplasti, Mommy makeover(meme estetiği ile beraber karın germe), Annelik estetiği

OPERASYON TEKNİĞİ:

• Klasik karın germe: Göbek deliği altındaki ve kıllı bölge üzerindeki alan alınır. Deri ve deri altı dokusu kaburgalara kadar karın kasından ayrılır. Karın kası zarına gerdirme dikişleri atılır. Göbek deliği üstündeki doku kıllı bölge ile birbirine dikilir.
  • Superior High Tansiyon Abdominoplasti: Geleneksel yöntemlere göre kesi hattı daha alt taraftan yapılır, kıllı pubik bölge de gerilir, daha az bölge disseke edilir(açılır), daha az disseksiyon olduğu için daha yoğun liposuction yapılarak deri altı yağ dokusu daha fazla inceltilir. Karın zarı gerdirme dikişleri atılır. Kaldırılan deri dokusunun içinden karın zarına dikişler geçirilerek ölü boşluklar giderilir. Yağ dokusuna karın kası görünümü verilir.Karındaki gerginlik her noktaya eşit dağıtılır. Hasta nerdeyse ilk gün bile dümdüz yürüyebilir. Benim tercih ettiğim yöntemdir.
  • Mini karın germe: Göbek deliği üzerindeki yağlı dokuya liposuction yapılarak, göbek deliği altındaki fazla miktarda deri fazlalığı ve yağ dokusu alınır. Klasik abdominoplastiye göre çok hafif, kolay bir operasyondur. Göbek deliği altında karnı fazla çıkık olan ve karın zarının göbek deliği altında aşırı gevşek olduğu hastalarda yapılır. Genelde hastanın hamile olduğu zamanlarda bebeğin hep göbek deliği altında durduğu o bölgeyi genişlettiği hastalarda yapılır.
  • Belt lipektomi: Aşırı kilo veren hastalarda karnın ön bölgesininde ki sarkmanın bel arkası ve yanlarında da olması durumunda 360 derece fazla deri ve deri altı yağ dokusu eksize edilir. Bu teknikle bacak dış yan kısımlar ve popoda şekillendirilir. Popoya hacim verecek ek tekniklerle popoda düzlük bir miktar giderilebilir.
  • Reverse abdominoplasty: Karın deliği üst bölgesinde daha fazla deformasyonu olan hastalarda meme oluğunda kesi yapılarak üst bölge karın dokusu düzeltilir.
  • Vertikal abdominoplasty: Sadece karnın aşağıya sarkmadığı en olarak da fazla deri dokusu bulunan hastalarda (aşırı kilo vermiş, tüp mide gibi bariatrik operasyon yapılmış) boyuna kesi ile vücud çapı hem kas zarını gerdirerek hem de fazla deri dokusunu alınır. Vücut formu en güzel bu şekilde oluşturulur. Ama hastada göbek deliğinden boyuna geçen bir çizgi oluşur
  • Pannikülektomi: Aşırı kilolu insanlarda göbek altında mantar, pişik oluşur. Alt bölge temizliğini yapamaz ve hareketlerde azalma olur. Göbeğin aşağıya sarkan kısmının alınması işlemidir. Estetik bir işlemden daha çok ihtiyaçtan dolayı yapılmaktadır. Ameliyat sonrası iyileşme diğer hastalar göre çok daha geç olmaktadır.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

• Aşırı kilo verme veya gebelikten sonra karında pililenme çatlak oluşumu, sarkıklık
  • Karındaki sarkıklığa bağlı alt bölge temizliğinin yapılmasında zorluk, karın katlantı yerlerinde mantar oluşumu pişik oluşumu
  • İnce, estetik, doğal bir karın görünümü

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : 1-2 gün

• Masa başı iş için 4-7 gün, kas gücü gerektiren işler için 3. hafta
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 4-7 gün
  • Ağrı orta düzeyde hissedilir. . Hastanede damardan ağrı kesiciler verilerek hastanın ağrısı giderilir ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesi sağlanır
  • Hasta dreni çıkarıldıktan 48 saat sonra duş alabilir.
  • Hasta 1 ay boyunca karın korsesi kullanması gerekir.
  • Hastadan dren denilen kanı dışarı çıkaran hortumcuklar 1-2 gün için çıkartılır.
  • Oluşacak iz genelde iç çamaşırı içinde olacak şekilde ayarlanır ve 1. yılda iz iyice silikleşir.

• Kan sulandırıcı ilaçlardan uzak durmak, alkol ve sigara kullanımını mümkün oldukça azaltmak ve en ideali son günlerde hiç kullanmamak bu işlem için de tavsiye edilir.
  • Karın germe ameliyatından sonra 1 yıl boyunca hamile kalınması önerilmez
  • Aşırı kilo alma ve tekrar hamile kalma durumlarında göbek şekli tekrar bozulabilir. Ama ameliyat önceki şeklini alması beklenmez.
  • Karın germe ameliyatlarında doğum yapmış kişiler için doğru zaman birinci yılın sonudur. Bu sürenin sonunda hem hasta verebileceği kiloları vermiş olur hem de sarkıklık ve çatlakların derecesi tam olarak belirlenir. Kilo verme sonucunda yapılacak karın germe ameliyatlarında ise kilo verme sürecinin tamamlanmış olması tercih edilir. Hastanın ideal kilosunda olması, en etkili sonucun alınabilmesi açısından önemlidir.