Estetik Cerrahi Nedir? Kulak Estetiği Yüz Estetiği

kepçe kulak

AMELİYAT ADI:   KEPÇE KULAK DÜZELTİLMESİ. PROMİNENT EAR

OPERASYON TEKNİKLERİ:

Hastada kepçe kulak oluşmasının en büyük sebebi kulağın orta kısmındaki antihelix denilen kıvrımın oluşmamasıdır. Bununla beraber kulak ortasındaki çukuru yapan kıkırdağın(konkanın) aşırı derecede büyümesine bağlı kulak şekli bozulabilir. Ufak tip açılanmalarda sadece dikiş ile kulak şekillendirilirken kulak memesinin dışa doğru açıldığı, konkanın aşırı büyük olup kulağı gerginleştirdiği vakalarda kulaktaki fazla kıkırdakları almak gerekir. Önemli olan kulağa gerginlik vermeden şekillendirmektir. Kulakta antihelix dediğimiz kulak kıvrımını kulak arkasına konulan dikişlerle şekillendirilir. İlk gün kulakta bir ağrı oluşur. Bu ağrı kulağın yeniden şekillenmeye başladığı için oluşan ağrıdır. 48 saat içinde minumum düzeye iner. Operasyonu 5-6 yaşlarında yapılması önerilmektedir. Kulak gelişiminin büyük çoğunluğu bu yaşlarda tamamlanmış olmaktadır.

ANESTEZİ TÜRÜ: 5-10 yaş arası çocuklarda Genel anestezi. Yetişkin hastalarda Lokal anestezi

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

• Belirgin, kepçe, asimetrik kulak yapısının giderilmesi

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : Hastalarımız aynı gün eve dönebilir.

• Masa başı iş için aynı gün işine dönebilir. İşi hareket gerektiriyorsa 2 iş günü, ağır aktivite yapılacak bir iş ise 1 hafta sonunda işe dönebilir.
  • 2 gün sonra banyo yapabilirsiniz.
  • İlk hafta kulak şiş ve hafif morumsu görünür ve kıkırdakların kıvrımları pek belirgin değildir. Ortalama olarak 2. haftadan sonra bu şikayetler geçmeye başlar. Kulak şekli 2. haftadan sonra tam olarak ortaya çıkar ve iyileşme yaklaşık 6 ay kadar sürer.
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme aynı gün içinde yapılabilir
  • Toplam da 1.5 saatlik bir operasyondur.
  • 2 hafta boyunca saç bandı veya tenisçi bandı takması önerilir. Sonraki 2 hafta  sadece aksamları saç bandı takılabilir.

• İzler kulak arkasında kaldığı için fark edilmesi çok zordur.
  • Kan sulandırıcı ilaçları operasyondan 1 hafta önce bırakılması gerekmektedir.
  • Kulaklar kafa şekline göre yapılmaktadır. Her hastanın asimetrik bir kafa yapısı olduğu için kulaklarda minimal bir asimetri olacaktır. Bu asimetri karşıdan dikkatli bakılmadığı sürece fark edilmeyecektir. Hasta her 2 kulağının eşitlenmesini isterse, bir kulak kafaya yapışık durabilir. Hastanın isteğine göre operasyon şekillenecektir.