Estetik Cerrahi Nedir? Meme Büyütme Meme Estetiği

Meme Büyültme Estetiği Nedir?

Denizli Meme Estetiği

AMELİYAT ADI:  MEME BÜYÜTME, AUGMENTASYON MAMOPLASTY

OPERASYON TEKNİĞİ: Protezin boyutu ve yerleşme yerine göre ameliyat planı oluşturulur. Bu plan hastanın anatomik özellikleri yani vücudunun yapısı ile belirlenmekle birlikte özellikle protez seçiminde hastanın isteği ön planda olmaktadır. Protezin koyulduğu planlar:

-Subfasyal plan: Kasın üstüne ama kas zarının altına koyulan plandır. Protez ile meme birlikte hareket ettiğinden daha anatomik, doğal bir operasyondur. Hastanın deri kalınlığı izin verdiği sürece bu operasyonu yapmayı tercih ederim. Deri kalınlığı yeterli olmadığı durumlarda protezin kas altına koyulması gerekmektedir.

-Subglanduler plan: Meme dokusu altına koyulan plandır. Protezin ele gelme olasılığı daha yüksektir.  Koyulması kolay bir plandır.

-Kas altı plan: Deri dokusunun ince olduğu hastalarda kasın örtücü özelliğinden faydalanmak için uygulanan plandır. Protezin alt kısmını kas örtmez göğsün üst bölümünde protezin ele gelmemesi sağlanır. Kasa işlem yapıldığı için subfasyal plana göre ameliyat sonrası  daha ağrılı geçer. Kasın hareketi ile protez yer değiştirir. Animasyon sorunları oluşabilir. (el-kol hareketi ile meme de geçici şekil bozukluğu)

-Dual plan: Bu teknikte de protez  kasın  altına koyulur. Sadece meme dokusunda kasın üstünden ayrılır. Böylece kas hareketleri ile memede çekinti veya şekil bozukluğu oluşmaz Animasyon sorunlarının oluşmaması için yapılan bir tekniktir.

Protez çeşitleri de damla, yuvarlak, ve tam dolu kenarları  yuvarlak protezlerdir. Protez seçimi yapılırken hastanın boyu ve kilosu, göğüs kafesi şekli, mevcut memelerinin büyüklüğü,  memelerindeki sarkıklık miktarı, hastanın isteği ön plana alınarak seçilir.

Yuvarlak protez için daha ideal hastalar

• Meme dokusu meme başı altında yeterli iken meme başı üst tarafında yani üst polde az ise
  • Meme sarkıklığı ön planda ve aynı zamanda meme dikleştirme operasyonu yapılacaksa
  • Güzel bir göğüs dekoltesi istiyorsa
  • Hastanın isteği doğrultusunda

Damla protez için idel hastalar

• Doğal meme büyüklüğüne sahip olmak isteyen hastalar, ameliyat olduğum belli olmasın ama mememin büyümesini istiyorum diyen hasta grubu
  • Meme dokusu  az olan hastalar, küçük boyuttaki memeler
  • Hastanın isteği doğrultusunda

Protezin kaç cc olduğuna hastanın vücut yapısı ve yukarıdaki istekler doğrultusunda karar verilecektir. Ameliyat olmadan hastanın vücut yapısına uygun protezlerin deneme modelleri getirilip hastaya gösterilmektedir. Hasta en son seçimini bu protezleri gördükten sonra yapmaktadır. Protez genelde meme altı oluğunda yerleştirilmekle birlikte, ufak meme dikleştirme vakalarında meme başından da koyulabilir.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:  Meme küçüklüğü, meme asimetrisi, meme sarkıklığı,

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : 1-2 gün

• Masa başı iş için 3-4 gün, kas gücü gerektiren işler için 3. hafta
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 3-4 gün
  • Subfasyal planda hasta elini ve kolunu oynatırken ağrı yaşamaz. Çocuklarını istediği gibi kucaklayabilir ve günlük aktivitelerini yapabilir.
  • Ağrı kas üstü planlarda minimal, kas altı planlarda orta düzey. Hastanede damardan ağrı kesiciler verilerek hastanın ağrısı giderilir ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesi sağlanır
  • Hasta dreni çıkarıldıktan 48 saat sonra duş alabilir.
  • Hasta 1 ay boyunca  sporcu sütyeni kullanması gerekir.
  • Hastadan dren denilen kanı dışarı çıkaran hortumcuklar 1-2 gün için çıkartılır.

VE OLUŞABİLECEK KOMPLİKASYONLAR

• Ameliyat izi meme altı oluğunda kaldığı için fark edilmez.
  • Sigara içmek meme operasyonu olacak hasta için ekstra risk taşır. Meme başında hissizlik oluşabilir. Duyu bozuklukları genellikle 3-12 ay arasında geri dönmektedir.
  • Operasyondan sonra minimal meme asimetrisi oluşabilir. Memenin iyileşme sürecinde dokuların birbiri ile kenetlenmesi arasında iyileşme dokusunun oluşması değişik oranlarda olabilir veya doku ödemlenmesi sağ ve sol meme de farklı düzeylerde olabilir. Bu sebepten ötürü minimal meme asimetrisi görülebilir.
  • Meme protezi meme kanseri yapmaz. Ama meme protezi kapsül oluşturduysa(%5-15) buna bağlı 1/30.000 oranında ALCL denilen bir lenf bezi hastalığı yapabilir. Protezin çıkarılması gerekmektedir. Çıkarılmadığı takdirde  hasta lenf kanseri olabilir
  • Protezin seçimine doktor ile beraber karar vermek en doğru yöntemdir.
  • Operasyondan sonra yatmaktan çok oturun veya ayakta dolaşın. Aktif dinlenme yapın. Yattığınız sürece sırt ağrınız kesinlikle artar
  • Doktorunuz aksini söylemedikçe memelerinize herhangi bir masaj yapmanıza gerek yoktur. Zamanı geldiğinde gerekli ise size söylenecektir.

SİGARA  AMELİYATTAN 2 HAFTA ÖNCE BIRAKILMASI ŞİDDETLE TAVSİYE EDİLMEKTEDİR.

Bunlarıda okuyabilirsiniz

Benzer Konular