Estetik Cerrahi Nedir? Meme Dikleştirme Meme Estetiği

Meme Dikleştirme Nedir?

denizli meme dikleştirme

AMELİYAT ADI:  MEME DİKLEŞTİRME OPERASYONU.

OPERASYON TEKNİĞİ

Bu operasyonda hastanın memesi küçülmez bilakis meme dikleştiği için memenin içine protez koyulmuş gibi olur. Tabi bunun için memede yeterli volüm olması gerekir. Meme dikleştirme operasyonunda meme dokusu ya hiç alınmaz yada bir miktar alındığı için meme kanallarına zarar verilmez. Meme başı hissi korunur. Yer çekimi etkisi ile bir miktar sarkıklık elbet yıllar içinde olacaktır yada emzirme sonrası meme tekrar sarkabilir. Memenin sarkması boyna ve sırta bir ağırlık verir. Meme altında pişik olur. Dikleştirme operasyonu sonrası hastalar sanki kilo vermiş gibi rahatlar. Genelde meme üst dolgunluğu için üst pedikük tekniğini kullanırım

SÜPERİOR PEDİKÜL WİSE PATERN: Meme başı, meme başından aşağıya inen ve meme oluğunda kesi ile yapılan bir operasyondur. Meme başı olması gereken yere yükseltilir. Meme üst kutbu genellikle sarkmış memelerde boşalmıştır, meme biçimlendirilirken bu alan doldurulur. Koltuk altına yayılmış olan göğüs çapı küçültülür ve konik bir şekil verilir .Bu işlemler sırasında istenen boyutlara kadar küçültülmek üzere meme dokusu ve deri çıkarılır. Ameliyat süresi 3-4 saat arasında değişir. Meme başı ile süt kanalları arasındaki ilişkinin bozulmadığı ameliyat teknikleri öncelikle tercih edilmesine karşın, bazı iri göğüslerde bu ilişkinin bozulduğu ameliyat teknikleri tercih edilebilir.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

• Meme büyüklüğü sadece estetik bir sorun oluşturmaz
  • Omuzlarda ağrı, duruş bozuklukları, meme altında kaşıntı ve kızarıklık oluşması
  • Vücut orantısının bozukluğuna bağlı istenilen kıyafet bulamaması
  • Hastasının memesini saklamak için kambur durması

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : 1-2 gün

• Masa başı iş için 3-7 gün, kas gücü gerektiren işler için 3. hafta
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 3-4 gün
  • Hasta elini ve kolunu oynatırken ağrı yaşamaz. Çocuklarını istediği gibi kucaklayabilir ve günlük aktivitelerini yapabilir.
  • Ağrı minimal. Hastanede damardan ağrı kesiciler verilerek hastanın ağrısı giderilir ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesini sağlanır
  • Hasta dreni çıkarıldıktan 48 saat sonra duş alabilir.
  • Hasta 1 ay boyunca  sporcu sütyeni kullanması gerekir.
  • Hastadan dren denilen kanı dışarı çıkaran hortumcuklar 1-2 gün için çıkartılır.

VE OLUŞABİLECEK KOMPLİKASYONLAR

• Ameliyat izleri ilk aylarda daha belirgin iken altıncı aydan itibaren daha iyi yönde değişir
  • Meme başı ile süt kanalları arasındaki ilişki bozulabilir. Meme ne kadar küçülürse hastanın süt vermesi o kadar azalacaktır.
  • Sigara içmek meme operasyonu olacak hasta için ekstra risk taşır. Meme başı nekrozu(ölmesi), yaraların açılması gibi sorunlar daha sık görülür.
  • Operasyondan sonra minimal meme asimetrisi oluşabilir. Her iki memede eşit oranda doku bırakılır ve  memeye konik şekil vermek için meme dokusu biçimlendirilir. Memenin iyileşme sürecinde dokuların birbiri ile kenetlenmesi arasında iyileşme dokusunun oluşması değişik oranlarda olabilir veya doku ödemlenmesi sağ ve sol meme de farklı düzeylerde olabilir. Bu sebepten ötürü minimal meme asimetrisi görülebilir.
  • Meme küçültülürken meme başı(aerolada) beslenme sorunu olabilir. Kısmi veya tama yakın meme başı dokusu kaybedilebilir. Bu durumda meme başı dokusu tekrar oluşturulacaktır. Bu komplikasyonun oluşma olasılığı çok düşüktür.
  • Meme başında his kaybı yaşanabilir. Duyu bozuklukları genellikle 3-12 ay arasında geri dönmektedir.

-SİGARA İÇMEYİ AMELİYATTAN 2 HAFTA ÖNCE BIRAKILMASI ŞİDDETLE ÖNERİLMEKTEDİR.