Estetik Cerrahi Nedir? Kanser Cerrahisi Meme Estetiği Meme Onarımı Rekonstrüktif Cerrahi

Meme Kanseri Sonrasında Meme Onarımları

meme kanseri sonrası estetik

Meme Kanseri Sonrasında Meme Onarımları

Erken teşhis ile meme kanseri geçiren hastaların yaşam süreleri uzamaktadır. Bu nedenle hastanın kanser tedavisi sonrasında yaşam kalitesini yükseltmek için meme onarım operasyonları yapılmaya başlanmıştır. Meme kaybı fiziksel, sosyal ve ruhsal açıdan hastaları olumsuz yönde etkiler. Bu tür organ kaybı, hastaya yaşadığı travmayı hatırlatır, vücut algısını bozar, beğenilmediğini düşünmesine neden olur. Diğer memenin büyük olduğu durumlarda belirgin asimetriler oluşur, bu da vücut dengesini bozarak omurga sorunlarına yol açar.

Meme kanseri sonra meme onarım operasyonları  ne zaman yapılır?

Erken evre tümörlerde memenin alınması sırasında onarım işlemine de başlanır. Eğer tümörün evresi ileri ise onarım işlemi daha sonraya ertelenebilir veya doku genişletici koyulabilir. Hastanın kemoterapi ve radyoterapisinin sonlanması beklenir ve sıklıkla bir yıl sonra onarım sürecine başlanır. Eğer ameliyat sonrası radyoterapi alıp almayacağı belli değilse, Mastektomi(meme alımı) sırasında göğüs adalesinin altına boş bir doku genişletici yerleştirilir ve şişirme işlemine tedavilerin bitiminden sonra başlanır. Böylelikle hasta fazladan bir ameliyat olmaktan kurtulmuş olur.

Meme Onarım Operasyonları ne kadar sürer?

Meme onarımı işlemleri genellikle çok seanslı ameliyatlardır. Sürecin tamamı bir yıla yakın bir süreye yayılır. Bunların arasında büyük ve ağrılı işlem, sıklıkla ilk ameliyattır. Sonraki işlemler daha kısa ve ağrısı azdır. İkinci operasyon diğer meme ile asimetri giderilmesi ve yeni yapılan memeye yağ enjeksiyonlarıdır. Üçüncü operasyon meme başı onarımıdır. Bu çok kolay günlük yaşam etkilemeyen bir operasyondur.

Meme Onarım yöntemleri nelerdir?

Protezlerle meme onarımı: Meme cildinin tamamının korunduğu deri koruyucu Mastektomi’lerde, meme başının da korunduğu koruyucu amaçla yapılan “Subkütan Mastektomi’lerde doğrudan silikon protezler yerleştirilebilir. Protez göğüs adalesinin altına yerleştirilir.

Mastektomi sırasında deri kaybı da olacaksa göğüs adalesinin altına “Doku Genişletici” (tissue expander) denilen boş bir silikon balon yerleştirilir. Ameliyatın üzerinden yaklaşık 3 hafta geçip dokuların iyileşmesi tamamlandıktan sonra bu silikon balon tuzlu su enjeksiyonları ile şişirilmeye başlanır. Şişirme süreci 2-3 ay sürer. Doku genişletici şiştikçe, üzerindeki göğüs cildi de yavaş yavaş genişler. Bu genişleme, hamilelik sırasında kadınların karnının büyümesine benzer. Şişirme işlemi genellikle hedeflenen meme büyüklüğünün %50 fazlasına ulaşılıncaya kadar devam eder. Daha sonra hasta tekrar ameliyata alınır, doku genişletici çıkarılır ve yerine silikon protez konur.

Kişinin kendi dokuları ile meme onarımı: Vücudun çeşitli bölgelerinden deri ve deri altı dokularının taşınması ile onarım işlemleri gerçekleştirilir. Bu operasyon göğüs bölgesinde yeterli dokusu olmayan hastalara yapılır. Gerekirse protez operasyonları ile birlikte eş zamanlı yapılabilir.

Meme onarımlarında yağ enjeksiyonları son zamanlarda çok gündemde olan bir konu. Fazla bir deri kaybı olmayan ve karşı memesi küçük olan hastalarda yağ enjeksiyonu tek başına kullanılabilir. Tek sefer genellikle yeterli olmaz ve birkaç uygulama gerekebilir. Bunun dışında yağ enjeksiyonlarını diğer yöntemleri destekleyici bir işlem olarak sık kullanılır. Beraberinde verilen kök hücreler özellikle radyoterapi sonrası deride oluşan olumsuz etkilerin düzelmesinde büyük katkılar sağlar. Enjeksiyon sonrası deri yumuşar, rengi pembeleşir ve damarlanma görünümü azalır. Meme protezi ile yapılan onarımlarda protezin etrafının yağ enjeksiyonları ile doldurulması memenin daha doğal görünmesini ve daha yumuşak olmasını sağlar.

Son zamanlarda meme alınması ile beraber meme onarım operasyonları daha sık yapılmaya başlanmıştır. Gelişen teknikler iki işlemin aynı yapılmasına izin vermektedir. Plastik cerrahi doktoruna danışarak bu işlemler hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.