Estetik Cerrahi Nedir? Post Bariatrik Cerrahi

Post Bariatrik Cerrahi

post bariatrik cerrahi

AMELİYAT ADI:  POST-BARİATRİK CERRAHİ, AŞIRI KİLO VERME SONRASI ESTETİK OPERASYONLAR. TÜP MİDE SONRASI YAPILAN ESTETİK İŞLEMLER

Aşırı kilo verme sonrası oluşan bu şekil bozukluklarının düzeltilmesini hedefleyen bir dizi ameliyatın genel adıdır.  Zayıflatma ameliyatları olanlar, diyet programları ile hedef kiloya ulaşmış ve en az 3 ay bu kiloda sabit kalmış veya 6 ay içinde 3 kilo oynaması olan hastalar post bariatrik cerrahi ameliyatı olabilirler.

OPERASYON TEKNİKLERİ:

KOL GERME: Dirsek üstü bölgedeki fazla cilt ve cilt altı yağlı doku liposuction yapıldıktan sonra çıkarılır. Koltuk altından dirseğe kadar bir iz oluşur uzunluğu her vücuda göre değişir. İz önden ve arkadan bakıldığında görülmez. Kolun iç tarafında kalır.

SIRT GERME: Bayanlarda sütyen içinde kalacak şekilde sırtta fazla doku alınır bu işlem meme dikleştirme kol germe işlemleri ile kombine olarak yapılır

MEME DİKLEŞTİRME: Sarkıklığın derecesine ve altta kalan yağ miktarına göre erkeklerde pseudojinekomasti ameliyatı yapılır. Doku fazlalığına göre sadece meme başı altından 5 mm’lik kesilerle liposuction ve pull-through yöntemiyle meme dokusu alınabilir veya meme altı oluğunda kesi yapılarak fazla doku uzaklaştırılır. Kadınlarda ise protezli veya protezsiz mastopeksi yani meme dikleştirme işlemi uygulanır. İzler fazlalığı her hastaya göre değişkenlik gösterir.

KARIN GERME ABDOMİNOPLASTİ : Klasik yapılan karın germelere ek olarak çevresel(karın yan tarafı, popo üstü) , vertikal (dikine), reverse (meme altından kesi ile üst karnı yukarı doğru taşıma) karın germe işlemleri yapılır. Tüm bu germe işlemleri esnasında gerektiği takdirde üst karın ve bel bölgesine liposuction işlemi yapılabilir

UYLUK GERME : Uyluk sarkması tüm üst bacakta  olabileceği gibi (yani iç uyluk, ön uyluk, basen bölgesi, lateral ve posterior uyluk) bunlardan sadece bir tanesinde de sarkma olabilir. Sarkmanın miktarına ve hastanın deri kalitesine göre uygun işlem seçilir. Genelde bacak iç tarafında yapılacak dikey çizgi ve bunun iç çamaşırının altında kalacak şekilde enine çizgi oluşur.

BOYUN YÜZ GERME: Genç hastalarda yüze yağ enjeksiyonları orta yaş ve üzeri hastalardaysa yüz germe yöntemleri kullanılabilir. Çene altı bölgede ise en uygun yöntem boyun germedir.

ANESTEZİ TÜRÜ:  Genel

HASTANIN İSTEKLERİ VEYA ŞİKAYETLERİ:

Yüzde boyunda sarkmaya bağlı yaşlı ve yorgun görünüm, üst kol, koltuk altı ve göğüs yan duvarlarındaki sarkmalar; memelerde aşırı kilo kaybı sonrası sönme, hacim kaybı ve sarkma; karın ve bel bölgesindeki aşırı sarkıklıklar; sırt bölgesindeki sarkıklıklar; popoda hacim kaybı, sarkma ve düzleşme; uyluk ve kasık bölgelerindeki sarkıklık ve gevşeklikler; yüzde hacim kaybına bağlı sarkmalar bu ameliyatlarla giderilmesi hedeflenen başlıca deformitelerdir.

HASTANEDE KALMA SÜRESİ : 2-5 gün

• Masa başı iş için 7 gün, kas gücü gerektiren işler için 3. hafta
  • Günlük aktivitelere dönme ve kendi ihtiyacını kendisi karşılayabilme 4-5 gün
  • Ağrı 2-3 gün içinde minimal düzeye iner. Bu sürede hastanede damardan ağrı kesiciler verilerek hastanın ağrısı giderilir ve taburcu olduktan sonra ağızdan alınan ağrı kesicilerle hastanın ağrı hissetmemesini sağlanır
  • Hasta operasyondan 48 saat sonra duş alabilir.
  • Hasta 1 ay boyunca korse, sporcu sütyeni, kol bandı gibi dışardan bası yapacak ameliyat bölgesinin şişmemesi sağlayacak giysileri kullanmak zorundadır.
  • Bu ameliyatların hemen hemen tamamında kalıcı izler oluşacaktır. Ancak bu izler 4-6 ay civarında silikleşecek ve daha kabul edilebilir bir duruma gelecektir. Ayrıca bu ameliyatlarla sağlanacak konfor ve yaşam kalitesi ile kıyaslandığında, oluşacak dikiş izleri oldukça küçük bir problem olarak görülebilir.

• Bu ameliyatların hepsi tek seferde yapılamamaktadır. İki veya üç seferde yapılması daha uygun olacaktır. Deri kalitesi ve esnekliği normal insanlara göre daha kötü olduğu için ikincil ameliyatlara ihtiyaç duyulabilir. İkinci bölüm ameliyatları yapılırken ilk seferde yapılan operasyonların düzeltmeleri yapılır.
  • Çatlaklar azaltılır ama tamamen geçirilemez.
  • Ameliyat sonrası enerji bazlı cihazlarla deri kalitesini artırılması önerilir.
  • Bariatric cerrahi ameliyatları çok ciddi cerrahi işlemlerdir ve pek çok estetik ameliyattan farklı olarak hem uzun süren ameliyatlardır, hem hastanın uzun süre hastanede kalması gerekebilir. Bu operasyonlardaki yara açılma, iyileşme sorunları daha sık oluşur. Deformasyonun giderilmesi daha zordur.